NEXOS – most rugózott első híddal

A keskeny nyomtávú CLAAS NEXOS traktor mostantól rugózott, összkerék-meghajtású első híddal is rendelhető. A PROACTIV rugózás, amely mind a szántóföldi munka, mind a közúti közlekedés során megnöveli a vezetési kényelmet, a NEXOS VE, VL és F típusokhoz érhető el.

PROACTIV RUGÓZÁS A MAXIMÁLIS VEZETÉSI KÉNYELEMÉRT

Minden NEXOS modell felszerelhető az új PROACTIV elsőhídrugózással. A két, ferdén kifelé elrendezett csillapító henger a traktor súlyát optimálisan oszlatja el az első tengelyen. Ez passzív billenésstabilizálást nyújt a kanyarokban, ami gyors közúti, szántóföldi haladásnál és a szántóföldi munka során optimális vezetési kényelmet biztosít. Ezenkívül a nehéz munkaeszközökkel is biztonságosabb a haladás, mivel a rendszer megakadályozza a gépkapcsolat ingadozását. A csillapító hengerek a tengely mögé vannak beépítve. Ez az elrendezés óvja a munkahengereket a sérülésektől. A kettős hatású rugózás 80 mm-es rugózási utat kínál, biztosítva ezzel a munka közben kialakuló ütődések nagy részének elnyelését. Fordulási sugara ugyanakkora, mint a standard első hídé. A rugózott első hidat a vezetőfülkéből állítva, háromféle módban lehet használni: automatikus, manuális (kézi) és kikapcsolt mód. Manuális módban egy potenciométerrel (rezisztív feszültségosztó) szabályozható a magasság, például a munkagépek egyszerű lekapcsolásánál. Az automatikus mód kiegyenlíti a terhelésváltozásokat, és az optimális rugózás elérése érdekében mindig középső helyzetben tartja a felfüggesztést.

ERŐTELJES MOTOROK

Minden modellben FTP 4-hengeres motor dolgozik, amelyek kellemes futást és nagy teljesítményt nyújtanak, különlegesen alacsony rezgés mellett. Az elérhető motorteljesítmény 75-112 lóerő lehet, illetve 103 lóerő a NEXOS VE modellnél, amelyet különlegesen keskeny szőlősorok között végzett munkára terveztek. A CLAAS POWER MANAGEMENT-tel (CPM) szerelt 250 VL és 250 F top modellek 103 lóerős motorjaival a TLT-hajtást igénylő és szállítási munkák során akár 9 lóerős többletteljesítmény (boost) és akár 440 Nm-es maximális nyomaték is elérhető.

FORDULATSZÁM-ÁLLÍTÁS GOMBNYOMÁSRA

Az elektronikus Common-Rail befecskendezéssel a NEXOS szériatartozéka a motor fordulatszám-memóriamodul, ami hez opcionálisan egy másodlagos memóriamodul is rendelhető. A motorfordulatszám pontos utánállítása gombnyomással lehetséges, miáltal a TLT-hajtást igénylő munkáknál így minden pillanatban a megfelelő motorfordulatszám és ezzel nagy teljesítmény áll renban a megfelelő motorfordulatszám és ezzel nagy teljesítmény áll rendelkezésre. A motorok hosszabb, 600 üzemórás szervizintervallumokat tesznek lehetővé.

„DARÁZSDERÉK” – KONSTRUKCIÓ A NAGYOBB FORDULÉKONYSÁGÉRT

Az első tengely előtt és mögött minden új modellen látható a karakteres törés, az úgynevezett „darázsderék”, amely a CLAAS nagytraktorainál már ismert és elismert. Ez a fordulás során nagyobb ráhatást tesz lehetővé, mivel a fordulási sugár egyértelműen kedvezőbb lesz. A 88 milliméterrel rövidebb frontfüggesztés és az 50 milliméterrel nagyobb keréktáv a traktort még fordulékonyabbá teszi, így biztosítva a maximális nyomtartást. Az opcionálisan rendelhető összkerékmeghajtás szögállás-szenzorral, amely például táblavégi fordulónál egy bizonyos kormányzási szög fölött a négykerékmeghajtást automatikusan kikapcsolja, különösen nagy fordulékonyságot biztosít a NEXOS traktoroknál.

ÖT HAJTÓMŰ-VARIÁCIÓ

A legújabb hajtóműváltozatnál a mechanikus erőátvitel 24 előre- és hátrameneti fokozatát REVERSHIFT elektronikus irányváltóval kombinálták. Ez elektronikusan vezérelt, különösen kopásálló lamellás tengelykapcsolóval dolgozik. A NEXOS öt elérhető hajtóműváltozatához a topfelszereltségben a 24 V/12 R meghajtás is hozzátartozik, REVERSHIFT és TWINSHIFT (két terhelés alatt kapcsolható fokozat) váltókkal.

no