Horsch Cruiser - sekély - intenzív - gyors

Minden évben találkozunk új Horsch-fejlesztésekkel. A legtöbb mezőgazdasági gépgyártó az Agritechnicára tartogatja a munícióját, és ott mutatja be újdonságait. A Horschnál már megszokhattuk, hogy minden évben újabb fejlesztésekkel lépnek piacra, amelyekkel a termelők igényeit elégítik ki.

Az egyik legújabb ilyen gép a Cruiser sekély szántóföldi kultivátor. A Cruiser 5 és 6 m változata 2017-ben került a piacra, amelyet egy évvel előzött meg a 10 és 12 m gépek bemutatása, az idén pedig a még kimaradt munkaszélességek is jelentkeznek. Aki egy kicsit ismeri a gyártót, az tudja: a fejlesztések során mindig a legnagyobb gépek kerülnek ki legelőször, ezért is ez az előbb említett sorrend.
 

Miért fejlesztette ki a Horsch a Cruiser XL-t és a rugós kapát?

Rugókapás kultivátor mindig is létezett, a kapák mindenféle formájában. Ezeknek egy hátrányuk volt, hogy relatív törésérzékenyek, és a függőleges irányba kicsi a kiemelkedési magasságuk. Ezenfelül nincsenek előfeszítve, így már a legkisebb talajellenállás is bemozgatja ezeket, és ahogy a kiemelkedési magasság egyre nagyobb, a kioldó erő is extrém ütemben nő. Ezzel szemben áll az előfeszített standard kultivátor kapa, amely komplikált, drága és nagyon nehéz.

Az új Horsch rugós kapában mindkét kapa előnyét ötvözték, vagyis az előfeszítést és az egyszerű felépítési módot sikerült egybegyúrni. Az új Horsch rugós kapa 150 kg erővel van előfeszítve, és képes 20 cm magasra kinyílni, így biztosítja, hogy a kapa 15 cm mélyen is biztonsággal dolgozzon.

Nagyon sokat lehetett hallani arról, hogy a glifozát hatóanyagot az EU-ban be szeretnék tiltani. Ez azt jelentené, hogy totális gyomirtásnak vége. Ebben az esetben szükség van egy olyan gépre, amely nagyon intenzíven, nagy teljesítménnyel sekélyen átdolgozza a talajt.

A Cruiserben a rugós kapák hatgerendelyes eloszlásban találhatóak, az utolsó sor kapa és a henger között egy egyengető tárcsasor is fellelhető. A lezárásról a dupla RollPack hengertől a SteelFlex-ig 5 féle henger gondoskodik.

A kapaszárra 5, 8, 10 cm széles vésőorrokat, vagy 20 cm-es lúdtalp kapákat szerelhetünk.

A Cruisert tökéletesen alkalmazhatjuk a tarlóhántásban is: nagyon intenzív a keverőhatása, és a hatgerendelyes kivitel esetében a növényi szármaradványok hosszabb ideig vannak a gépben, így a szétterítő képessége is tökéletes.

A tarlóápolásban a már előbújt árvakelést ugyancsak nagy intenzitással dolgozza be.

A bio gazdaságok egyik alap eszköze lehet a Cruiser! Miért is?

A sok keskeny kapa, szűk húzás mellett, a gyomokat kihúzza a felszínre, ahol azok el tudnak száradni. Aratás után folyamatosan lehet stimulálni a kihullott magvakat, és az árvakelést bedolgozni, a földet feketén tartani! Akár tavaszi magágykészítésre is alkalmas. Mulcsos technológiában tavasszal még találkozhatunk növényi maradványokkal a föld felszínén, mert ennek a technológiának ez is az egyik lényege: a felszínen maradt növényi maradványok védik a földet az eróziótól és a kora tavaszi párolgás okozta vízveszteségtől.

A Cruiser a föld felszínét olyan szépen elegyengeti, mintha az „ki lenne vasalva”, ez is az előfeltétele a biztonságos kelésnek.

A Horsch Cruiser egy olyan sekély szántóföldi rugós kapás kultivátor, amely sekély mélységben tökéletesebb munkát végez, nagy intenzitással, és abban az esetben, ha a gabonavetőgépen nincs munkaeszköz, a magágynyitást is nagyon jól elvégzi.

no